This is how it once was done

you read what you want to read

Sunday, April 25, 2010

Photographer, I’m so into you.


Haha, minat aku dalam dslr nie mula time aku kat matrikulasi uia, mase nie aku tengok antara member terawal aku pakai dslr ialah encik nopal, pastu encik syafiq majid , first aku tngok menatang nie , wah beso nye camera , kat rumah aku kecik2 je ( camera digital) . pastu aku tngok dorang amik gambar ngan gaya yg tersendiri terterap, melintang, mencangkung pon ade ala2 fad manaf ngan e kamil gituh, hahaha. Bile tngok hasil yg dorang amik tu , gambar die fuh! Lawa beb.Dari sini aku cam berminat sangat nak pakai. Tapi bile tnye dorang harge berape ? Glurpppp! (bunyi telan air liur ) haha tak terkate beb. Mau 2 bulan gaji aku kerja 7e dulu.

Haha alhamdunillah kumpul punye kumpul dapat gak aku beli Nikon D60 berlens kan standard 18 - 55 mm nie, boleh laa untuk orang yg baru nak mula macam aku nie. Tapi yang aku panasnye gambar aku amik tak lawa cam dorang, Nampak sangat aku perlukan sifu2 untuk mengajar aku , “tunjuk ajarku sifu” ( lagi tema mentor sekejap) . haha ade la siket2 hasil kerja aku kat dalam flickr. http://www.flickr.com/photos/chekgu_ayie/

Tapi sekarang nie bile dah masuk uia Gombak, dah jarang aku pegang dah, dulu ibarat syg bini hari2 cuci camera. Hahaha. Sekarang nie asik cuci otak je, exam, assignment , project , quiz, lagi adoi bersepah sepah . tapi apa boleh buat hidup sebagai pelajar, kena lah diterus kan demi mencapai cita-cita! ( baca dengan penuh semangat okeyh yg bold tu ). Ape2 pon nanti aku nak mula balik amik gambar terbaru ngan rakan2 camera aku, haha encik din, haziq, syafiq korang bile nak photo shoot beb ? model aku dah ade jabaa n adib ni si hot stuff . hahaha

Sifu aku bersama model2 nya . hehe

Encik syafiq majid


cik ape ntah name die


2 comments:

  1. tak pe blajar lagilh next tentu tau selok beloknya..

    ReplyDelete
  2. sy mula dgn filem tahun 90.la ni D90,e2 pn dh memadai xprlu mahal,blajar teknik e2 penting.lps pencen askar ni sy full time dgn kamera je amik wedding..

    ReplyDelete