This is how it once was done

you read what you want to read

Tuesday, April 27, 2010

Ingatlah orang yang tersayang...

Setiap yang hidup pasti akan kembali kepadaNya. Takdir menentukan segalanya , ajal dan maut allah yang tentukan. Dalam gelak2 ketawaku, tiba-tiba aku teringat kenangan lame + rase sedih sangat2. Rasa sedih ni tiba-tiba je datang, terlintas difikiranku, kalau arwah ade sekarang kan boleh ajak lepak sekali, mungkin boleh gelak sama-sama macam sekarang nie. Tapi apa boleh buat, Tuhan lagi menyayangi dia. Kita yang hidup nie kene teruskan kehidupan disamping mengharapkan keredaan dan kerahmatan dari Allah yang maha esa.

Dulu aku sangat rapat dengan arwah ILYAS dan arwah SYAMIL sebab mase sekolah menengah dari form 1 sampai form 3 kitaorang memang geng, dua dua arwah pulak memang baik ngan aku. Lepak same time rehat, satu kelas, kadang2 lepak kat rumah die, ronda-ronda kat taman lagi. Time aku form 4, aku tukar sekolah g teknik kat perak, arwah pulak stay sekolah situ, so kat situ kita orang dah jarang lepak dah.

Time awal bulan puasa aku balik k.l sebab 2 hari cuti so sempat jumpa arwah SYAMIL kat masjid mase nak terawih, dah abes tu main la baling2 mercun , haha biase laa time2 cam nie baru seronok main mercun.Tapi lagi 2 minggu nak raya, aku dapat call dari ibuku semase kat teknik cakap arwah kemalangan arwah SYAMIL meninggal kat tempat kejadian sebab cedera parah kat kepala, dada , badan. Arwah ILYAS pulak meninggal time tunggu ambulance. Betape tersentapnye aku time dengar berita sedih ni, hilang 2 kawan sekali gus, tak terkata. . kalau toreh tangan guna pisau pon tak terkeluar darah kot. Arwah accident motosikal yang dorang naik sekali ni berlanggar dengan kereta yang buat pusingan U secara mengejut.Takdir menentu segalanya, sebak aku melihat dalam paper dan berita tv3 pasal berita sedih nie. Semua dah ready persiapan untuk raya. Susah keluarga arwah berdua nak terima tiba2 je kehilangan orang tersayang dalam orang lain sibuk dengan suasana hari raya yang bakal nak menjelma beberape je hari lagi.

Family aku selalu berpesan bawak moto ke kereta ke hati2, so kat sini untuk korang2 semua, hati2 dijalan raya okeyh ingat la orang yang tersayang, ini bukan iklan berbayar ke ape tapi satu peringatan untuk diri ini dan anda semua. salam . . .


Arwah SYAMIL

No comments:

Post a Comment