This is how it once was done

you read what you want to read

Monday, April 26, 2010

IIUM Ummatic Week 2010

Bermula 1 hingga 4 march 2010 yang lepas Universiti Islam Antarabangsa Malaysia telah mengadakan minggu " Ummah " yang bertemakan 'Satu Umat: Sejahtera Menuju Masa Depan' dalam english nya "One Ummah: Towards a Prosperous Future' . Program ini melibatkan pelajar dari 36 buah negara yang berbeza.

Bertempatkan di dewan utama uia di CAC, program Ummatic ini melibatkan pameran termasuk makanan dan persembahan kebudayaan mahasiswa dari pelbagai negara. Mereka melakukan tarian dengan memakai pakaian tradisional dorang sendiri yang memang colorful. hijau , kuning , merah sume ade . Yang menariknya dorang nie semua peramah + semangat nak cerita pasal asal usul , makanan, pakaian , tarian, n bahasa dorang semua. Bagi budak2 malaysia dorang pon amik port gak dalam program ni, dengan bertemakan konsep 1 malaysia lagi. Tarian pulak dorang bawak "tarian zapin". Kalau tak salah aku menang dapat no 2 tu, kira hebat la dari 36 buah negara.

Tujuan program ni pulak, aku rase la untuk mengeratkan lagi semangat persaudaraan antara sesama warga uia . Warna kulit pulak tidak menjadi penghalang untuk mereka berjaya di negara orang lain seiring dengan memegang teguh misi dan visi universiti iaitu integrasi, islamisasi, pengantarabangsaan, dan keunggulan yang menyeluruh. haha hebat tak BM aku ? - ceh tengok lecturer la . hehe

Apa2 pon aku sempat mengambil gambar dengan mereka semua sebagai kenangan . eh bukan senang nak tengok foreigner sume nie berpakaian camni tau , selalunya kat kelas bergaya je dorang semua. Seluar ZARA , baju PADINI x pon ARMANI , BLACKBERRY n I PHONE lagi tu kat tangan . Fuh! bergaya : mutu : keunggulan .


negara Bosnia ni kalau x silap

mereka peramah cuma bangsa kita je yang segan nak speaking , haha


karibu ? aku x pernah tau wujud negara nie, macam kari + ibu = karibu




mereka ini dari indonesia . "bawang putih bawang merah " - hahaha , yang baju putih tu macam nashriq la pulak aku tengok.


suka plak yang belakang tuh

rumah ala2 arabic beb - macam kat castle ade sisha kat sebelah hahaha

peace pak arab - name die sultan classmate aku nie, pandai + peramah orangnya.

haha kami orang Myanmar . haha why so "kudu " ?


sebenarnya bnyak lagi gambar2 yang menarik yang aku amik masa program ni, tapi x larat nak upload semua, cukup la sekadar ini sahaja okeyh, apa2 pon memang besh program ni, banyak gak negara yang baru aku tau " oh , ade negara nie dalam dunia, haha" -dalam hati aku nak gak cari yang dari Zimbabwe x de ke, huhu kepada yang membaca thanks yaaa . = )

No comments:

Post a Comment